Veelgestelde vragen

Hieronder kan je een antwoord vinden op de meest gestelde vragen.

  • Hoe kan ik Pasar contacteren?

    Algemeen Secretariaat Pasar vzw
    Contactadres: Pasar, Haachtsesteenweg 579,  1030 Brussel
    Postadres: Pasar, Postbus 20, 1031 Brussel
     
    Algemeen telefoonnummer: 02 246 36 46
    Telefoon klanten:
    ma 9u – 12u en 13u – 16u30 
    di 9u – 12u en 13u – 16u30
    wo 9u – 12u
    do 9u – 12u  en 13u – 16u30
    vr 9u – 12u
     
    Website: www.pasar.be
    Ledenbeheer: leden@pasar.be
    Team kamperen: kamperen@pasar.be
    Ledenvoordelen: ledenvoordelen@pasar.be
    Redactie Pasar: magazine@pasar.be
  • Wat houdt een Pasar-lidmaatschap in?

    Een lidmaatschap mét PasarPas  (= het Pluspakket wandelen, fietsen en reizen, het Pluspakket Kamperen, het Pluspakket Campertijd en het basispakket Campertijd) bevat:

    - een abonnement op 11 nummers per jaar van het toeristisch magazine Pasar + extra bijlages en/of 4 nummers van Campertijd, het reismagazine voor de camperaar.
    - automatisch lidmaatschap voor het hele gezin (iedereen die onder hetzelfde dak woont)
    - een gratis verzekering op alle Pasar-activiteiten
    - heel wat ledenvoordelen met je PasarPas.

  • Hoe kan ik aansluiten bij Pasar als lid en abonnee worden?

    Telefonisch: via tel. 02 246 36 46 tijdens onderstaande openingsuren:

    • maandag, dinsdag en donderdag.: 9 tot 12 uur en van 13 tot 16.30 uur
    • woensdag en vrijdag: 9 tot 12 uur 
    • Gesloten tijdens weekend en op feestdagen

    Online: via www.pasar.be/lid-worden

    E-mail: leden@pasar.be

  • Hoeveel kost een Pasar-lidmaatschap met abonnement? ​

    Hier vind je de lidmaatschapsformules: www.pasar.be/lid-worden

  • Waar staat mijn Pasar-nummer op mijn PasarPas?

    Het PasarPas-nummer staat op de PasarPas rechts onderaan.

  • Hoe lang is mijn lidmaatschap met abonnement geldig?

    Een jaar vanaf de datum dat de betaling is geregistreerd.

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap met abonnement stopzetten?

    Enkel schriftelijk door het lid zelf, minstens 6 weken voor de vervaldatum =>

    - via een brief naar Pasar vzw, t.a.v. Ledenbeheer, Postbus 20, 1031 Brussel.
    - via mail naar leden@pasar.be

    Volgende gegevens zeker vermelden:
    - PasarPas-nummer
    - Naam + adres + telefoon + e-mailadres
    - Reden van de stopzetting

  • Ik verander van bank of van rekeningnummer en mijn lidmaatschap wordt betaald via SEPA-domiciliëring. Wat moet ik doen?

    Enkel schriftelijk
    - via een brief naar Pasar vzw, t.a.v. Ledenbeheer, Postbus 20, 1031 Brussel
    - via mail naar leden@pasar.be

    Volgende gegevens zeker noteren:
    - PasarPas-nummer 
    - Naam + adres + telefoon + e-mailadres
    - Vraag naar nieuw SEPA-mandaatformulier

  • Ik ben mijn PasarPas verloren. Wat nu?

    Via mail naar leden@pasar.be kan je een duplicaat van de PasarPas aanvragen.

    Volgende gegevens zeker vermelden:
    - Naam + adres + telefoon + e-mailadres
     

  • Wat doe ik als mijn magazine niet in de bus zit?

    Stuur een mail naar leden@pasar.be met je gegevens. Ontbrekende nummers worden dan nagestuurd.

    Volgende gegevens zeker vermelden:
    - PasarPas-nummer
    - Naam + adres + telefoon + e-mailadres

  • Hoe kan ik adverteren  bij Pasar?

    Contacteer Jill Vliegen, Manager Advertising, jill.vliegen@pasar.be
    Tel. + 32 (0)478 94 32 56

    Tarieven staan op www.pasar.be/advertising.
    Mailen kan ook naar advertising@pasar.be.

  • Hoe neem ik deel aan een Pasar-activiteit? Waar vind ik informatie?

    Iedereen kan deelnemen aan een Pasar-activiteit, ook niet-leden. Leden hebben wel het voordeel dat ze bij deelname verzekerd zijn en dat hun deelnamebedrag lager is.

    Je kan alle Pasar-activiteiten makkelijk terugvinden via www.pasar.be/activiteit.

  • Hoe contacteer ik reisbureau Govaka &Pasar?

    Neem contact op met info@govaka.be of via 02 246 52 46.
    Website: www.govaka.be voor een overzicht van alle reizen.
    Leden van Pasar krijgen korting op de reizen (€ 25 korting per persoon per reis).

  • Hoe kan ik een CKE-kaart (Camping Key Europe-kaart) bestellen en hoeveel kost dit?

    Een CKE-kaart kost voor Pasar-leden 9,95 euro. Niet-leden betalen 12,95 euro.

    Je kan de kaart online bestellen via www.pasar.be/camping-key.

    Lukt online bestellen niet? Mail dan volgende gegevens naar kamperen@pasar.be of bel naar 02 246 36 46.

    • naam en voornaam
    • adres
    • geboortedatum- en plaats
    • identiteitskaartnummer
  • Hoe kan ik mijn CKE-abonnement stopzetten?

    Je CKE-kaart is steeds 1 kalenderjaar geldig. Opzeggen kan uiterlijk 8 weken voor einde van de geldigheid (dus voor half november van het jaar van je huidige CKE-kaart door een mail te sturen naar kamperen@pasar.be of een brief te sturen naar Pasar, Pasar Kamperen, Haachtsesteenweg 579, 1030 Brussel. Telkens met vermelding van je naam, adres, CKE-kaartnummer (en evt. Pasar-lidnummer). 

  • Waar koop ik de ANWB/CKE-campinggids en hoeveel kost deze?

    In de ANWB/CKE-campinggids worden ruim 4300 campings opgenomen die door de ANWB beoordeeld zijn met 3 sterren of meer. In de gids is het aangeduid als campings CKE-korting bieden. Dit zijn echter alleen de campings die meer dan 3 sterren hebben.

    De CKE-gids kost 12,95 euro zowel voor leden als niet-leden. Je kan deze gids enkel bestellen als je CKE-kaarthouder bent.

    Bestellen doe je door 12,95 euro (inclusief verzendkosten) over te schrijven op het rekeningnummer BE05 7995 5203 4375 met als referentie “campinggids 2018 + jouw CKE-nummer”. Je CKE-nummer vind je vooraan op je CKE-kaart (en start met 32). 

  • Wordt mijn CKE-kaart automatisch vernieuwd naar het volgende kalenderjaar?

    Ja, midden december krijg je van Pasar een nieuwe CKE-kaart samen met een overschrijvingsformulier opgestuurd.

    Wens je de nieuwe CKE-kaart niet meer? Dan kan je deze op moment van ontvangst van je nieuwe CKE-kaart aan ons terugsturen in de voorgefrankeerde enveloppe die bij je nieuwe CKE-kaart zit. 

  • Ik wil een vakantie boeken op de Kompas Camping. Hoe moet dit?

    Rechtstreeks boeken op www.kompascamping.be, per mail of telefonisch:

     

  • Welke voordelen/kortingen heb ik als Pasar-lid bij Kompas Camping?

    Op kampeerplaatsen: 4 euro korting per nacht (zowel hoogseizoen als laagseizoen)

    Op verhuuraccommodaties (Comfort Lodges, Comfort Caravans, safaritent, vissershuis): 20 euro korting voor een weekend of midweek, 50 euro korting voor een week.

  • Wat zijn Kompas Camping Vakantiecheques? Hoe kan ik Kompas Camping Vakantiecheques aanvragen? En hoeveel kosten ze?

    • Prijs: Pasar-lid 80 euro/ niet-lid 95 euro voor 5 cheques (steeds per veelvoud van 5 te bestellen). Prijs geldig voor aankopen in volledig 2016 en 2017.
    • Geldigheid: in 2016 gekochte cheques zijn geldig voor het volledige kampeerseizoen van aankoop tot 27 oktober 2017. In 2017 gekochte cheques zijn geldig voor het volledige kampeerseizoen van aankoop tot 26 oktober 2018.
    • Bestellen door storten van bedrag op rekeningnummer BE19 7995 5052 4512 MET VERMELDING van adres en eventueel Pasarlidnummer.
    • Reken op 6 werkdagen levertijd. 

     

  • Hoe kan ik Kompas Camping Vakantiecheques verlengen?

    Mail naar kamperen@pasar.be of bellnaar 02/246 36 64.

    Belangrijk: per 5 cheques wordt er 1 cheque ingehouden (om administratieve kost te dekken).

  • Hoe kan ik de kampeerkaart van Kamperen in Vlaanderen bestellen?

    Je kan de kaart gratis aanvragen door een mail te sturen naar info@campings-in-vlaanderen.be. Vergeet niet je naam en adresgegevens te vermelden.

  • Hoe kan ik Camper Vakantiecheques aanvragen? Wat kost een Camper Vakantiecheque? En wat kan ik er mee doen?

    Met een Camper Vakantiecheque kan je voordelig overnachten in Vlaanderen. Een Camper Vakantiecheque is goed voor 1 overnachting op een speciaal ingerichte kampeerautoplaats op één van de deelnemende campings.

    • Prijs: voor 5 cheques (cheques worden enkel per veelvoud van 5 verkocht) betaal je 65 euro (dus slechts 13 euro per overnachting).
    • Inbegrepen: plaats voor 1 kampeerauto (max. 4 personen), elektriciteits- en eventuele wateraansluiting, huisdier en toeristenbelasting.
    • Geldigheid: tijdens het laagseizoen (= alle periodes met uitzondering van krokusvakantie, paasvakantie, hemelvaart- en pinksterweekend, juli en augustus, herfstvakantie en kerstvakantie) tot 31/12/het jaar volgend op jaar van aankoop. (dus cheques in 2016 aangekocht blijven geldig tot 31/12/2017, cheques aangekocht in 2017 blijven geldig tot 31/12/2018). Vooraf reserveren is niet noodzakelijk maar wel aan te raden omdat het aantal speciaal ingerichte kampeerautoplaatsen beperkt is.
    • Bestellen: stort het correcte bedrag op rekeningnummer BE05 7995 5203 4375 (BIC: GKCCBEBB) op naam van Kamperen in Vlaanderen Pasar vzw, Haachtsesteenweg 579, 1030 Brussel. Vermeld als mededeling ‘Camper Vakantiecheques’. 

    Reken op 6 werkdagen levertijd na ontvangst van je betaling. 

  • Ik ben vrijwilliger. Aan wie kan ik mijn vragen stellen?

    Neem contact op met het vrijwilligersloket via vrijwilliger@pasar.be. Je kan ook bellen naar het gratis nummer 0800/96373 op dinsdag en donderdag van 9 tot 16 uur.

  • Hoe word ik vrijwilliger bij Pasar?

    Je kan je vrij aanmelden via www.pasar.be/vrijwilliger
    Op www.pasar.be/vacatures vind je bovendien specifieke profielen waar we naar op zoek zijn.
    Na aanmelding neemt een personeelslid snel contact met je op.